om ETAPPE
etappe er et nytt norsk sykkelmerke som er friskt, miljøvennlig og nyskapende, med sterk tilknytning til Lillesand og Sør-Norge. Vi tilbyr spesialbygde kvalitetssykler med innovative deler og utstyr. Road, MTB, Cyclocross. 100% skreddersydd og med eget design. Unike elsykler og moderne produkter. Eventyret begynte sommeren 2015 da jeg bestemte meg for å lage noe nytt; det første sykkelmerket fra Lillesand og Sør-Norge. Selvutviklede ideer og design var utgangspunktet for samarbeid med dyktige leverandører og produsenter, og de første prototypene ble opprettet. Jeg er Cristian Graziano, en italiener som har bodd i Norge siden 2001, i Bergen, Oslo og nå Lillesand. De største lidenskapene mine er sykling, design, matlaging og det å være sammen med familien. Det er hjemme i Lillesand jeg finner støtte og inspirasjon. Jeg har jobbet flere år med elektrotekniske og mekaniske oppgaver i Italia, og har alltid hatt stor interesse for design. Nå får jeg muligheten til å utnytte kompetansen og de forskjellige opplevelsene jeg har bygget opp ved å skape noe nytt gjennom ekte håndverk og kreativitet. Helt siden jeg var for liten til å nå pedalene, har jeg vært interessert i å sykle. Jeg husker godt da jeg "lånte" min bestefars Bianchi-sykkel for å sykle med vennene mine. Siden den gang har jeg brukt mange forskjellige "Bianchi" sykler, og lidenskapen for sykling er fortsatt sterkt tilstede. Den unike "celeste Bianchi" -fargen er noe jeg har tatt med i ETAPPE-prosjektet. Alle med en lidenskap for sykling får et spesielt forhold til sykkelen sin. Jeg tror at hver sykkel på noen måter kan uttrykke forskjellige personligheter og temperament. For å lage en "spesiell sykkel" må man ha et øye for detaljer på samme måte som de mest erfarne skredderne. De forskjellige delene er spesielt utvalgte på samme måte som en kunstner velger de riktige fargenyanser, og alt blir til slutt kombinert og perfeksjonert slik bare den dyktigste italienske kokken kan. Kontinuerlig søk etter innovasjon og inspirasjon er også en del av den uvurderlige dialogen med kunden. Å forstå kundens behov og ønsker, og deretter lage et tilpasset unikt produkt.